Saturday 18 June 2011

Cerita Jump Kami

Bermaknanya hidup kita ni apabila ada pahit dan manis
Kerana hidup akan jadi bosan kalau dah selalu bersenang-senang.

Bahagian 1 | Bahagian 2 | Bahagian 3

Jalinan Ukhuwah kami yang lepas, merupakan yang pertama kami adakan di Eropah ini. Mula-mula dapat kit kombat daripada penganjur, rasa berdebar-debar pun ada. Macam-macam persediaan fizikal, mental n spiritual disuruh buat sebelum sampai ke tapak kem. Antara kami pun ada yang terasa ragu-ragu untuk pergi atau tidak apabila baca Kit Kombat tu. Pelik jugak, baru baca kit kombat dah rasa gerun. Tapi biasala, orang kata bukan mudah untuk keluar daripada zon yang selesa.

Tapi bila dah beranikan diri, 4 hari kem tersebut tak rasa apa. Bahkan dah jadi kenangan manis pula. Agak pelik bila orang yang sebelum ni dah tak nak pergi Jump ni, dia pulak yang seronok berlebih-lebih semasa camp ni.

Setakat tidur yang tak cukup, itu perkara biasa. Gatal-gatal digigit serangga hutan, biasa jugak. Kaki cramp, pun biasa. Entahla, bila dah habis camp ni, benda-benda macam ni dah rasa biasa, termasuklah daki bukit Binn Bahn (Benbaun) yang tingginya 729 m waktu hujan, dislocate tangan n cramp kaki sewaktu main war game dan juga jalan kaki 10 km pergi dan balik.

Wajah ceria sebelum daki Binn Bahn
Gambar: Faris (Tq!)


Itulah warna-warni program Jalinan kami untuk musim panas yang lepas. Mencabar dan seronok, itu yang dapat dikata.

Kerana banyaknya ketakutan dan keresahan yang ada dalam fikiran kita,
hampir kesemuanya tidak jadi kenyataan

No comments:

Post a Comment

Labels