Tuesday 4 January 2011

Cerita Jums Kami IV

Part I | Part II | Part III | Part IV

Orang-orang belakang tabir ni, kita tak perasan pun kerja mereka.
Tapi bila ada spoil, selalu jugak orang ini yang akan difire dulu.


Biasala, kalau ada program, mesti la ada orang yang kerja keras untuk jayakannya. Ada belakang tabir, ada depan tabir. Ada kerja sebelum program start, ada juga sepanjang program. Dah habis program sekalipun, masih ada jugak orang yang kerjanya tak habis lagi. Tanyalah Pengarah, Bendahari, AJK Logistik etc.

Ada satu kerja yang mesti jalan sepanjang program. Tukang Masak. Sila-sila la ucap terima kasih kepada mereka ni kerana dah menunaikan nafsu perut anda. Mereka yang kadang-kadang hilang semasa talk / aktiviti dijalankan. Dengan niat untuk gembirakan perut anda bila dah penat bagi fokus semasa talk mahupun jerit-jerit dan lari-lari semasa aktiviti. Kalau terlepas main games, ok la jugak. Tapi melepas dengar talk, susah nak dapat balik, especially yang talk special yang ada hanya pada Jums ni jer.


Tapi, aku tersentuh dengan semangat seorang chef kita ni. Mula-mula kesian kat dia sebab terlepas talk penting hari tu, dimensi perubahan / agenda Isma melawan barat. Tapi, aku kagum dengan jawapan dia. "Tak pe la, nanti aku dapatkan balik recording hari tu." Masya Allah brother! Dah terlepas live, catch up recording pun jadi la bagi diri dia.

Bagus bila ramai orang macam ni. Attitude yang susah jugak nak jumpa. Tak dapat attend usrah, dia tanya apa yang dibincangkan, apa boleh buat untuk usrah akan datang. Tak dapat follow jaulah, dia support kewangan perjalanan ikhwah. Tak dapat support material sekalipun, dia support dengan doa.

Ketiadaannya bukan hanya jasadiah semata-mata. Dia hidup seiring jalannya dakwah dan tarbiyyah

Siapa chef kita tu agaknya yer? :)
Yang melepas sebab terlelap pulak, macamane...

No comments:

Post a Comment

Labels