Monday, 27 December 2010

Cerita Jums Kami

Pesan Iqbal, kejayaan terbesar adalah
apabila kita menyelematkan seseorang daripada neraka.

Part I

Daripada senyap je dalam kereta dalam perjalanan balik Sheffield tu, Iqbal tiba-tiba ajak main teka-teki.  Walaupun ditolak mentah-mentah oleh Pak Din, nasib baik ada Sarimi yang menunjukkan sifat seorang suami yang sporting. Hilang la bosan sket dia drive 5 jam lebih tu, dengan Anuar yang tak bosan-bosan memberikan jawapan yang salah. Saufi dan Zul pun rupanya ada koleksi teka-teki banyak gak. Banyak-banyak teka-teki, aku suka yang ni.


"Kalau Anuar jadi Iqbal, Iqbal jadi apa?"

...

"Iqbal jadi pelik?"
"Iqbal jadi Anuar?"

"Salah!"

"Habis tu?"

"Iqbal jadi dua la! Hahha :)"

Dan aku pun mula berfikir dan terbayangkan...
Sebab Iqbal kan mungkin tak balik sini tahun depan dah, kan bagus kalau Anuar jadi Iqbal betul-betul. Teruskan ke"legend"an Iqbal kat Sheffield ni. Hahha. Lagi legend daripada Iqbal pun tak pe rasanya kan Bal. Lagipun, dua kan lagi baik dari satu. Betul tak? =)

Moga ukhuwwah membawa ke syurga
"Di dalam Oooo, Jaalinan Ukhuwah"

Popular Posts