Saturday 3 October 2009

4 Jam di P.Jaya Central

1. Hari ni ingatkan nak pergi halaqah kat Putrajaya. Walaupun malas2 nak pergi sebab rasa lagi seronok tidur n relax kat Kmb, terpaksa la jugak gagahkan diri. Dah lama xjumpa ikhwah IP tu.

2. Setan dalam kepala ni xmudah putus asa. Dia suruh tangguhkan pergi sana. Tunggu sampai hujan turun dulu (kebetulan pulak hari ni hujan nak turun), lepas tu buat alasan hujan, so xdapat g halaqah. Nampak syar’e sikit. Tengok2, cuaca terus jadi panas terik. Padan muka. Lewat 15 minit aku keluar Kmb sambil melihat budak Pibians dan IP layan adik2 dorang buat team building kat padang.

3. Sampai Putrajaya Central pukul 10.30 pagi. Telefon ikhwah tu, dia cakap ada kat KL Central lagi, depan monorel. Alamak, kena tunggu 45 minit lagi. Kebetulan pulak bawak laptop, layan kejap. Nasib baik Putrajaya Central (PC) tu kaya dengan plug.

4. Tunggu punya tunggu, rupanya dia tertinggal bas. Kena la tambah lagi 30 minit menunggu. Hati ni tertarik pulak nak sentuh IA Business dalam laptop tu. Alhamdulillah, bertambah lagi sikit modification kat SWOT Analysis. Suasana kat PC tu memang membantu, plus lapang n bersih.

Banyak sangat logo 1 Malaysia kat PC yang aku perasan. Tapi gambar kat atas ni 1Malaysia kat Kmb. Cute btol...

5. Tunggu punya tunggu, ikhwah nak datang tu xkunjung tiba. Dalam hati ingatkan nak solat zuhur jemaah dengan dia, so, tunggu sampai pukul 2. Tup tap pkul 2:28 dia kata xjadi nak datang. Sebab banyak kali terlepas bas (xcukup alert la tu) + alasan2 lain yang aku nampak macam kodi.

6. Hmmm, sangat susah nak terima alasan tu. Tapi apakan daya, dia ada kat KL, aku pulak ada kat Putrajaya. Diam je la aku sambil bercakap dengan tone xsetuju dengan tindakan ikhwah tu.

7. Membiarkan aku tertunggu2 4 jam kat PC memang nampak xberbaloi. Nasib baik aku bawak laptop, ada la dapat modify IA Business. Nasib baik dia ikhwah, lagi la perlu berlapang dada. Husnu Zan tu tahap ukhwah paling rendah. Tapi, siasat hal sebenarnya penting gak, nombor 2 la kot.

8. Apa pun, aku tetap berharap, walaupun hasil tunggu 4 jam hari ni nampak kosong (resultless), Allah akan menerima usaha yang dah dibuat. Pasti Dia xkan mensia-siakan amalan n usaha hamba-Nya selagi mana niatnya masih xtergelincir
أَنِّي لا أُضِيعُ عَمَلَ عَامِلٍ مِنْكُمْ مِنْ ذَكَرٍ أَوْ أُنْثَى
... Sesungguhnya Aku tidak menyia-nyiakan amal orang-orang yang beramal di antara kamu, baik laki-laki atau perempuan ...

[ali Imran, 3:195]

9. Dalam mood memujuk diri. Terpaksa menyusahkan diri keluar, tapi hapoh xdapat. Allah itu Adil.


10. Masih tetap bersyukur. Ingatkan kena grounded minggu ni sebab lambat balik asrama + keluar tanpa kebenaran. Tengok2, nama xnaik dalam list. Alhamdulillah, kali ke 3 terlepas. =)

p/s Xsemua benda yang meriah n menyeronokkan tu bagus.

4 comments:

  1. faqih..ko kebal macam aku..
    haha!

    ReplyDelete
  2. mmg ssh pown kalau tggu bas dari situ
    kne tggu kat cm br sng
    hu2

    ReplyDelete
  3. ---> Syamil
    Siddiq cakap ustazah xsuka groundedkan budak kelas dia...hahha, ye kot
    Ko plak mgkn rumate Ikmal, tu yg jd kebal
    agak je la =)

    ---> Yard
    setuju, kena amek bas g cm dulu
    tp aku biasa jer amek bas kat dpn monorel tu
    dia kot xbiasa lg
    lemah smgt terus
    koyak bila terlepas satu bas

    ReplyDelete
  4. haha,,
    tapi yard rumate cash kowt..
    x kebal pown!

    ReplyDelete

Labels