Sunday, 27 February 2011

Tazkirah yang Mudah


Duduk di Sheffield, Uk ni memang terasa suatu fenomena baru, Fenomena -taz. Secara simplenya, ini program garapan umum kami dalam team Isma Eropah untuk menyampaikan tazkirah secara santai. Bawah ni ada sedikit kompilasi famili -taz yang telah kami diadakan.

Futaz: Futsal + Tazkirah. Adik beradik -taz pertama yang aku jumpa. Mengisi pagi hujung minggu kami dengan bermain bola, daripada lepak / tidur dalam rumah. Dengan tujuan sihatkan badan, rapatkan ukhuwwah dan mantapkan ketepatan masa.

Motaz: Movie + Tazkirah. Baru sekali pernah buat, bersempena Hari Raya Haji dulu. Demand dah ada banyak kali. Tapi rasa macam tak ada masa yang sesuai untuk buat tayangan ni. Mungkin movie seterusnya adalah "Valley of the Wolves: Palestine", sama-sama kita nantikan.


Facetaz: Kerja ikhwah kami di bahagian selatan. Facebook menjadi medium utama tazkirah, melalui macam-macam jenis gambar yang ada. Walaupun nampak simple nak buat, mudah-mudahan kesannya nampak lebih besar. Kompilasi album ada di sini.

Pemenang anugerah Facetaz yang paling catchy, "Kerana Dakwah adalah Cinta"

WikitaZ: Keluar idea selepas memikirkan apa yang boleh dibuat dengan skill dan kegemaran yang aku ada. Lepas berbincang sesama ahli usrah, kami putuskan WikitaZ untuk jadi kerja dwimingguan sesama.kami. Lebih kepada info bergambar / teks / nombor berkaitan isu-isu semasa. Kompilasi album ada di sini.

WikitaZ #5. Credit to Iqbal Tahir. Edisi terbaru untuk minggu ini.

Bataz (Badminton) masih tak dijumpai, Pantaz (Pancing) pernah dicadangkan, mungkinkah akan keluar Tubetaz (video) pulak. Dunia semakin maju, trend semakin berkembang. Method dakwah pun perlu didinamikkan. Sama-sama kita nantikan perkembangannya.

Satu harapan utama yang kami letakkan. Mudah-mudahan dengan tazkirah berterusan ini mampu memanfaatkan hati-hati yang beriman, sebagaimana yang disebut dalam az Zariyat, 51:56

Dan tetaplah memberi peringatan, karena sesungguhnya peringatan itu bermanfaat bagi orang-orang yang beriman.

Tak susah nak berikan tazkirah kan! Manfaatkan skill diri yang dah ada.
Berminat nak join task force kami: emailkan masuk faqihaqilias@gmail.com

Popular Posts