Friday, 17 July 2015

Dibenci Orang Kafir


Mereka yang beramal dengan Islam seikhlasnya, teguh dengan prinsip, setia dengan kebenaran walau terhina pasti akan mencipta musuh yang tidak senang dengan perjuangannya. Dalam takbir raya, sifat ini digandingkan dengan frasa “walau kariha alkaafirun”, menandakan mereka tetap beristiqamah dengan perkara tersebut walaupun dibenci oleh orang kafir.

Hari ini wujud pelbagai versi Islam di Malaysia seperti Islam Liberal, Islam DAP, Islam Moderat dsb. Perjuangan yang dibenci kafir menjadi petanda buat mereka yang mencari Islam mana yang benar di Malaysia. 

Pihak kafir yang memusuhi Islam, bertindak mencerobohi urusan agama dan mencabar hukum-hakam sebenarnya sudah jelas. Tindak-tanduk mereka sudah banyak. Terlibat dengan COMANGO, Seksualiti Merdeka, pertikai khutbah dan peruntukan agama, melawan hudud, semuanya ada. Duduk dan senaraikan tindak-tanduk tersebut, siapa dalangnya dan datang dari kumpulan mana.

Namun ia tidak dapat dilihat oleh mereka yang tidak mahu memerhati dan merekod, atau menutup (cover) tindak-tanduk kafir tersebut atas alasan mereka jahil, meskipun kafir “jahil” tersebut berulang-ulang mencabar kedudukan Islam di negara kita.

Parahlah apabila pejuang Islam duduk rapat bersama mereka. Lebih dahsyat lagi menerima dana daripada mereka serta mengikut telunjuk mereka.

Popular Posts