Saturday, 20 March 2010

Pesta Buku Jom

Bacalah Sebutlah dengan Nama Tuhan yang Menciptakan Segala Kejadian di Dunia

Ada suatu pesta yang best berlangsung sekarang: Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur 2010. Hajat di hati ingin menghadiri event ini esok, namun apakan daya, tiket balik ke Kmb dah dibeli ke Klang. Mungkin jika ada rezeki, hari Sabtu / Ahad saya akan ke sana, insya-Allah.

Kuala Lumpur International Book Fair Data
Tarikh: 19 – 28 Mac 2010
Masa: 10am – 9pm (Jumaat – Ahad)
Tempat: PWTC


Saya cadangkan anda untuk datang ke PBA kerana macam-macam orang buku ada di sini. Buku IB, buku xIB. Buku agama, buku xagama. Buku dunia, buku xdunia dan macam-macam kategori lagi. Lagi sedap, ada discount yang mencanak. Dan lagi sedap, kalau anda dapat jumpa orang yang nak taja pembelian buku anda. Datang la ramai-ramai, kurang sikit penatnya. Ajak kawan ker, semua classmate ker, roomate etc etc.

Lagi sweet kalau boleh ajak member-member halaqah datang ke sini hujung minggu ni. Program berjaulah bersama-sama, mengeratkan ukhwah di samping mengajar agar berhubugan mesra dengan buku. Semai budaya membaca sebagai budaya yang perlu diamalkan untuk meningkatkan tsaqafah / pengetahuan. Agar pengisian yang terbina menjadi lebih solid.

Nak ke sana bagaimana?
Tahun lepas, saya ke sana dengan menaiki KTM, turun di Putra. Skill berjalan kaki dan melintas jalan memang diperlukan. Rupanya ada jalan yang lagi best. Naik Star turun kat stesen PWTC. Ini sebagai guide kepada budak Kmb yang hampir 2 tahun berjalan kaki untuk outing.

Semoga berjumpa di sana.

Apa terus berbakti untuk dia
Membalasi kasih
Syukur dengan nikmat
Amal yang bertambah
Hikmahnya kan ketemu
Apa yang kau tahu

Popular Posts