Sunday 27 December 2009

10 Minute: SEIC IV

Alhamdulillah, badan ini telah dipenatkan dengan amal yang berfaedah kepada diri dan orang lain. SEIC IV akhirnya melabuhkan tirai pagi tadi, melengkapkan lima hari aku tak balik2 rumah. Stats n homework lain tengah beratur menunggu untuk disiapkan. Btw, terima kasih kepada Pure Base Training Centre yang telah menganjurkan kem ini. Pengalaman bersiang malam dengan ikhwah memang membahagiakan. Ibarat berkawan dengan penjual minyak wangi.
Mak aku pesan, orang laki2 ni, xboleh duduk rumah lama2 sangat. "Pergi dakwah luar tu!"

First time dapat pengalaman menjadi facilitator kepada pelajar2 lepasan SPM yang telah dihalaqahkan di sekolah masing2. Mudah2an mereka terus beristiqamah dengan Halaqah Lepasan SPM pulak cuti 6 bulan ni. Iman itu tidak senang dijaga di rumah sebagaimana di sekolah dulu.


Anyway, ada sedikit bingkisan setelah blog ini telah lama tidak diupdate. Alhamdulillah, persembahan selamba daripada barisan facilitator untuk MAKSI semalam sebenarnya diciplak sikit daripada filem pendek di bawah ini. Cuma latar Serejevo ditukarkan ke Palestin.
Tajuk tetap sama: 10 Minutes.


Mudah2an masa yang terluang di rumah dapat dimanfaatkan sebaiknya. Ingatlah, hargai setiap 10 minit yang berlalu. Isikan masa dengan sebanyak perkara bermanfaat yang mungkin, bukan hanya dengan one-single aktiviti sia2 sahaja.

Demi Masa. Sesungguhnya manusia itu benar-benar berada dalam kerugian, kecuali orang-orang yang beriman dan mengerjakan amal saleh dan nasihat menasihati supaya menaati kebenaran dan nasihat menasihati supaya menetapi kesabaran.
[al Asr, 103]

2 comments:

  1. vid 2 bes..
    10 minit.. sorg leh bwat bnde sia2..
    sorg lg fight for his life..huh

    ReplyDelete
  2. yep..

    10minit aku, kau dan dia..berbeza..
    amat berbeza..

    *hampir menangis*

    insaf seketika saja mungkin..


    terima kasih..

    ReplyDelete

Labels